Terveellisiä välipalaideoita lapsille vaikkapa kerhoon tai metsäretkelle mukaan otettaviksi | Nimilaput.fi
fix bar
fix bar
fix bar
fix bar
fix bar
fix bar
Terveellisiä välipalaideoita lapsille vaikkapa kerhoon tai metsäretkelle mukaan otettaviksi
12
April

Terveellisiä välipalaideoita lapsille vaikkapa kerhoon tai metsäretkelle mukaan otettaviksi

  • Laura T.

Lähettäessäsi taaperon kerhoon tai lähtiessäsi hänen kanssaan vaikkapa metsäretkelle, on tärkeää pakata mukaan jotakin terveellistä välipalaa, jotta lapsesi jaksaa touhuta koko päivän.

Säännölliset välipalat auttavat lasta keskittymään. Samalla hänen energiatasonsa pysyvät korkealla tasolla, mikä auttaa häntä ottamaan kaiken irti kivasta päivästä kerhossa tai metsäretkellä.

Sokeria ja runsaasti rasvaa sisältävät välipalat eivät pidä pitkään nälkää, minkä lisäksi lapset saavat niistä aivan liian vähän ravintoaineita. Kannattaakin suosia terveellisiä ja maukkaita vaihtoehtoja, joita on tarjolla runsaasti, ja jotka toimivat epäterveellisiä välipaloja paremmin. Lue lisää parhaista terveellisistä välipalaideoista.

Juustokuutiot

Juusto sisältää runsaasti proteiinia ja pitää lapsen pitkään kylläisenä. Tämän vuoksi juusto on täydellinen välipala, koska se pitää näläntunteen poissa ruoka-aikaan asti. Cheddarjuustokuutiot toimivat erityisen hyvin ja voit tehdä välipalasta entistä hauskemman käyttämällä piparimuotteja luodaksesi lasten rakastamia muotoja. Jos haluat tehdä tästä välipalasta entistä ravitsevamman, käytä cocktailtikkuja ja lisää niihin hedelmiä, kuten ananasta ja viinirypäleitä.

Maustamaton jogurtti

Vähärasvainen maustamaton jogurtti on pakattu täyteen kalsiumia, minkä vuoksi se on täydellinen välipalaherkku kasvaville luille. Lisää jogurtin joukkoon runsaasti marjoja, kuten mansikoita ja mustikoita, jotka sisältävät C-vitamiinia.

Popcorn

Popcorn ei välttämättä ole paras mahdollinen eväs kerhoon, mutta metsäretkellä popcornit toimivat hyvin. Ne sisältävät vain vähän kaloreita ja ne voidaan valmistaa etukäteen sekä säilyttää ilmatiiviissä astioissa, joissa popcornit pysyvät tuoreina. Popcornien ei tarvitse olla tylsä valinta, vaan niitä voidaan maustaa erilaisilla mausteilla sekä muilla makuaineilla, jotka takaavat sen, etteivät lapset koskaan kyllästy tähän välipalavaihtoehtoon. Kokeile käyttää erilaisia suolatyyppejä ja mausteyrttejä luodaksesi lasten suosikkiherkun, jota he jakavat mielellään myös ystävilleen.

Hedelmävartaat

Jos haluat varmistaa, että lapsesi saavat 5 päivittäistä hedelmäannostaan, hedelmävartaat ovat erittäin hyvä vaihtoehto, koska niissä on runsaasti lasten tarvitsemia ravintoaineita maukkaassa ja täyttävässä muodossa. Lisäksi voit ottaa lapset mukaan valmistamaan tätä välipalaa. Leikkaa valmiiksi muutamia kulhollisia erilaisia hedelmiä, kuten kiiviä, banaania, viinirypäleitä ja mansikoita ja anna lastesi laittaa ne itse vartaisiin odottamaan syömistä.

Kovaksi keitetyt kananmunat

Tämä välipala on helppo valmistaa etukäteen ja se sisältää runsaasti proteiinia ja vain vähän rasvaa. Kananmunat ovatkin täydellistä iltapäivän välipalaa, joka pitää pikkuiset vatsat täynnä heidän odottaessaan päivällistä. Muistathan säilyttää keitetyt kananmunat ilmatiiviissä astiassa, jotta ne pysyvät tuoreina.

Tunnisteet: välipalat, päiväkoti, lapset, taaperot, terveellinen ruoka, hedelmät, vitamiinit, kerho, kerhopäivä, metsäretki